CIM SORUNU COZUM

http://www.opelx.com/astra-h/30775-astra-h-zafira-b-cim-sorununa-kesin-cozum-resimli-anlatim.html

Yukaridaki linkteki konuda bir ara anlattigim cozum eger sorunlariniza cozum olmadi ise bir sonraki asama CIM degisimi gibi gozukmekte, ancak CIM degisimi suan servis fiyatlari ile iscilik dahil 400 TL civari tutuyor. Buna hic gerek yok, asagidaki islemi yaptiginizda fabrikadan cikan bir CIM den daha saglikli bir cihaz elde etmis oluyorsunuz...
Unutmadan hatirlatayim, CIM sokulup ici acildiginda TECH2 ile direksiyon aci sensorunun kalibrasyonunun yapilmasi lazim, ESP li olan araclarda ESP lambasi yanik kalir. ESP olmayanlarda ise CIM ariza kaydeder, her hangi bir lamba yanmaz ancak kalibrasyonun yapilmasi lazimdir.
UYARI



1. Asama CIM aractan sokulur,
bunu burada anlatmak icin elimde gerekli resimler mevcut degil. ANcak airbag sokulur, direksiyon sokulur, CIM altindaki ve ustundeki plastik kaplamalar sokulur. CIM i kontak mekanizmasindan ayirir ve disari aliriz. Silecek ve sinyal kollarini sokmeye gerek yok, ama sokmek isterseniz tirnaklari var servis deliginden iceri bir tel yada civi ile tirnak kurtarip alabilirsiniz onlari, disari zorlamayin, tirnaklar kirilir ise ise yaramaz sonra.
2. CIM in icini aciyoruz...
CIM 5 adet TORX 8 civata ile tutturulmus durumda bunlar asagidaki resimde goruldugu uzere, ikisi sag ve solda ustte, 3 adet ise direksiyon mil deligi icindedir. Bunlari sokuyoruz...




Bu civatalari sokunce direksiyon mil deligi icinden bir adet plastik parca asagi dusecek bunu oradan aliyoruz. Artik bizi engelleyen 5 adet tirnak kaldi, bunlarida duz agiz bir tornavida yada bir bicak yardimi ile hafif kanirtarak disa dogru acip cikartiyoruz 5 adet tirnak kurtulunca kibarca plastik kapagi yukari cekerek cikartiyoruz...
Plastik parca ve vidalar...



Tirnaklardan (disi tarafi) goruntu (5 adet var)



3. CIM acildiginda karsimiza cikan goruntuyu aklinizda tutun,
ozellikle resimde gorunen beyaz disk, kesinlikle poziyyonunda olucak, aksi takdirde CIM kalibrasyon yapamaz ve hata verir. Bu resim size referans olucaktir. CIM i kapatirken asagidaki resmi kullanin ve diskler ve okuyucular aynen resimdeki pozisyonlarinda olsunlar. Zembereki dondurmediyseniz bu yon dogru olucaktir.
Sari buyuk disk yonu...


Beyaz kucuk disk yonu...


4. Hatanin tesbiti ve giderilmesi...
Resimde de goruldugu uzere CIM deki pinlerde lehim yok buda zaman icerisinde esnemeler ve yipranmalar sonrasi pinlerde temassizliga sebep oluyor. Bunun goruldugu iki set pin var, biri kontak mekanizmasi baglantilari, bir digeri ise CIM in ana soketinin baglantilari, buyrun tamir oncesi hatali pinler...



Bu hatayi asagidaki resimde goruldugu gibi bu pinlerin dibine lehim yaparak gideriyoruz.







5. Diger ufak hatanin giderilmesi...
Ust kapakta bulunan pinler var toplam 6 adet, bunlarin 3 tanesine disa, 3 tanesinide ice dogru iterek merkezlerinden aciyoruz ki temas etmeleri kolaylassin. Hangi 3 luyu ice, hangi 3 luyude disa egdiginizin onemi yok, karsi taraflari 2li temas yuzeyine sahip. Sadece pinleri egin yeter :D
AIRBAG PINLERINE DOKUNMAYIN ONLARDA SORUN CIKMASI IMKANSIZ...




Sonra tersten giderek CIM i topluyoruz, disklerin yonune dikkat edin, ayrica isaretledigim yerler haricinde baska noktalara dokunmayin...
Islem yapilan CIM de sol direksiyon dugmeleri calismiyordu, arada bir gelip gidiyordu, baska sorun yoktu. Islem bir arkadasim icin yapildi. CIM suan sorunsuz ve mukemmel calisiyor. 2 haftayi gecti sorun yok...
kolay gelsin...

 Webasto sayfamız hazır !!! https://sukru52.blogspot.com/p/vectra-c-quickheat.html Vectra C Webasto nasıl yapılır ? Opel Webasto nasıl kulla...